Uutiset

Uusi artikkeli: Testissä Asus ROG Phone 9 Pro Edition

Testissä Asuksen uusimman sukupolven 1549 euron hintainen ROG Phone 9 Pro -pelipuhelin.

Helmikuun ensimmäisessä testiartikkelissa alkuvuoden uusien Snapdragon 8 Elite -piirillisten lippulaivapuhelimien testaaminen jatkuu ja vuorossa on Asuksen 1549 euron hintainen ROG Phone 9 Pro Edition -pelipuhelin. io-techissä ei ole testattu ROG Phoneja muutamaan sukupolveen, joten otamme artikkelissa selvää missä Asuksen pelipuhelinmallisto nykyään menee ja mitä sillä on tarjottavanaan high-end-luokan kilpailijoihin nähden.

Perehdymme tässä artikkelissa ROG Phone 9 Pro -älypuhelimeen noin parin viikon ympärivuorokautisen käyttötestijakson pohjalta. Valtaosa huomioista pätee koko ROG Phone 9 -mallistoon (pl. pakkauksen sisältö, muistimäärät ja telekamera).

Lue artikkeli: Testissä ROG Phone 9 Pro Edition

AMD julkaisi vuoden 2024 viimeisen neljänneksen ja koko vuoden tuloksen

AMD:n päättynyt neljännes ja koko vuosi sujuivat datakeskusten ja prosessorimarkkoiden rikkoessa liikevaihtoennätyksiään sellaista tahtia, ettei semi-custom-piirien, näytönohjainten tai sulautettujen järjestelmien heikompi menekki jarruttanut vauhtia liikaa.

AMD on pitänyt vuoden päättäneen neljänneksen ja koko vuoden katsauksen. Yhtiön vuoden kokonaisilme on positiivinen etenkin datakeskuspuolen ja prosessorimarkkinoiden menestyksen siivittämänä.

Yhtiön päättynyt neljännes toi taloon peräti 7,7 miljardin liikevaihdon, mikä on jopa 24 % paremmin kuin vuotta aiemmin. Voittoa summasta kertyi 482 miljoonaa dollaria, mikä on 28 % viimevuotista vähemmän. Laskeneen voiton takaa löytyy kertaluonteisia kuluja, sillä ns. Non-GAAP-tuloksissa voittoa kertyi 1,777 miljardia dollaria, mikä on jopa 42 % enemmän kuin vuosi sitten.

Koko vuoden osalta yhtiön liikevaihto oli 25,785 miljardia dollaria, mikä on 14 % paremmin kuin vuoden 2023 liikevaihto. Liikevaihdosta kertyi voittoa 1,641 miljardia dollaria eli jopa 92 % enemmän kuin edeltävänä vuonna. Yhtiön käyttökate kasvoi vuodessa 3 prosenttiyksikköä 49 %:iin.

Osastokohtaisesti veturina toimi odotetusti datakeskukset, joissa liikevaihto nousi viimeisellä neljänneksellä 3,859 miljardin dollarin ennätyslukemiin. Se on 69 % paremmin, kuin vuotta aiemmin. Koko vuonna datakeskusten liikevaihto oli 12,579 miljardia dollaria, mikä on jopa 94 % paremmin kuin vuonna 2023.

Myös Client-puolella eli käytännössä prosessorimarkkinoilla meni lujaa ja päättyneen neljänneksen liikevaihdoksi saatiin niin ikään ennätykselliset 2,313 miljardia dollaria, 58 % enemmän kuin vuosi sitten. Vuoden 2024 liikevaihto oli puolestaan 7,054 miljardia dollaria, mikä tarkoittaa 52 % kasvua vuoteen 2023 nähden.

Semi-custom-piirit ja näytönohjaimet käsittävä Gaming-osasto ei ole yhtä mairittelevaa katsottavaa; neljänneksen liikevaihto oli vain 563 miljoonaa dollaria mikä on 59 % vähemmän kuin vuosi sitten. Koko vuonna sen liikevaihto oli 2,595 miljardia dollaria, mikä on sekin 58 % vähemmän vuoteen 2023 verrattuna. Ero selittyy merkittäviltä osin konsolitulojen laskulla.

Sulautettujen järjestelmien markkinat olivat nekin mollivoittoiset, päättyneellä neljänneksellä liikevaihto oli 923 miljoonaa dollaria; laskua vuoden takaiseen nähden 13 %. Koko vuonna sulautettujen järjestelmien liikevaihto oli 3,557 miljardia dollaria, 33 % vähemmän kuin vuonna 2023.

AMD odottaa parhaillaan käynnissä olevan neljänneksen liikevaihdon laskevan noin 7,1 miljardiin dollariin, plusmiinus 300 miljoonaa dollaria. Vaikka laskua päättyneeseen neljännekseen nähden olisi selvästi, se olisi kuitenkin noin 30 % paremmin, kuin vuoden 2024 ensimmäisellä neljänneksellä. Yhtiön odotetaan julkaisevan kuluvan neljänneksen aikana ainakin Radeon RX 9070 -sarjan näytönohjaimet, mistä voi odottaa jonkinlaista piristysruisketta Gaming-osastolle, vaikkei sillä luonnollisestikaan paikata laskeneita konsolituloja semi-custom-piireistä.

Lähde: AMD, uutiskuva: App Economy Insights @ X

Käyttäjät raportoivat GeForce RTX 5090- ja RTX 5090D -näytönohjainten hajoamisista

Käyttäjäraporttien mukaan näytönohjaimet ovat hajonneet ajuripäivityksessä tarjoten vain mustaa ruutua ja kieltäytyen tunnistautumasta, eikä ongelmiin auta esimerkiksi ajureiden poisto, BIOSin resetointi tai koko kokoonpanon uudelleenrakennus.

NVIDIAn uudet Blackwell-arkkitehtuurin GeForce RTX 5080- ja RTX 5090 -näytönohjaimet saapuivat myyntiin viime viikolla, joskin etenkin RTX 5090:n osalta myyntiin saapuneet määrät olivat ainakin osalla markkinoista erittäin pieniä ja esimerkiksi MSI ilmoitti ykskantaan sen RTX 5090 -mallien saapuvan myyntiin vasta 6. helmikuuta. Tästä huolimatta ongelmilta ei ole vältytty.

Nettiin on alkanut valua useita käyttäjäraportteja nimenomaan GeForce RTX 5090 -näytönohjainten ja sen Kiinan markkinoille tarkoitetun RTX 5090D -version ongelmista. Käyttäjäraporttien mukaan ajureiden päivityksen jälkeen kortit ovat yksinkertaisesti lakanneet toimimasta, näyttäneet mustaa ruutua ja lakanneet tunnistautumasta. Käyttäjät kertovat esimerkiksi yrittäneensä poistaa ajurit DDU:lla integroitua näytönohjainta apuna käyttäen, mutta näytönohjaimet ovat kieltäytyneet tunnistautumasta. Redditin r/ASUS-kanavalla kerrotaan myös, ettei esimerkiksi emolevyn BIOSin resetointi tai koko koneen uudelleen rakennus auta ongelmaan.

Ongelma koskee etenkin Kiinan RTX 5090D -mallia, mutta myös muualla maailmassa myynnissä olevista RTX 5090 -malleista on tullut vastaavia raportteja. Raporttien mukaan ongelmiin on törmätty ainakin NVIDIAn omilla Founders Edition -malleilla sekä Manlin ja Colorfulin malleilla. Manlin mukaan se on tosin saanut vain yhden raportin kuvatusta ongelmasta ja yhtiö uskoo sen johtuvan emolevyn PCI Express -konfiguraation yhteensopivuudesta. TechPowerUpin mukaan joissain AIB-mallien tapauksissa on ollut merkkejä myös joidenkin piirien vahingoittuneen ongelmien myötä, mikä tarkoittaisi samalla, ettei niitä voisi enää korjata uudella ajuripäivityksellä tai vastaavalla.

Manlin epäilyssä saattaa olla perää, sillä ilmeisesti myös arvostelijoilla on ollut lievempiä ongelmia GeForce RTX 50 -näytönohjainten PCI Express 5.0 -tuen kanssa. Roman ’Der8aeur’ Hartung on ottanut asiaan kantaa RTX 5080 -näytönohjaimen testivideolla kertoen omista onglemistaan sen kanssa ja suositellut käyttäjiä vaihtamaan PCI Express 4.0 -nopeuksiin ongelmin välttämiseksi. Uutisen alussa kuvattuihin ongelmiin sen ei kuitenkaan tiedetä enää auttavan. Se, että ongelmia on myös RTX 5080 -näytönohjaimilla saattaa viitata koko PCI Express 5.0 -toteutuksen olevan tavalla tai toisella viallinen tai vähintään yhteensopivuuden äärirajoilla. RTX 5080 -näytönohjainten ei ole kuitenkaan raporoitu hajoavan RTX 5090- ja RTX 5090D -mallien tapaan.

Seuraamme tilannetta ja raportoimme mahdollisista uusista käänteistä, kun niitä tulee. NVIDIA ei ole toistaiseksi julkaissut asian tiimoilta mitään lausuntoa.

Lähteet: VideoCardz, TechPowerUp, WCCFTech, Der8auer @ YouTube

Asuksen tulevasta Zenfone 12 Ultra -älypuhelimesta vuodettiin ennakkotietoja

Kuluvalla viikolla julkaistava Zenfone 12 Ultra päätyi kuvineen ja ominaisuuksineen kaiken kansan nähtäville jo etukäteen.

Asus on ilmoittanut julkaisevansa uuden Zenfone 12 Ultra -lippulaivapuhelimensa tällä viikolla, mutta tietoja ja kuvia laitteesta vuoti nettiin jo etukäteen, mikä on usein pikemminkin sääntö kuin poikkeus puhelinlanseerauksissa. Edellisen Zenfone 11 Ultra -mallinsa Asus julkaisi viime maaliskuussa ja puhelin vieraili myös io-techin testissä.

Muotoilultaan uutuus muistuttaa paljon Asuksen loppuvuodesta julkaisemaa ROG Phone 9 -pelipuhelinmallistoa, joskin sen estetiikka on huomattavasti hillitympi. Teknisiltä ominaisuuksiltaan Zenfone 12 Ultra on vuotojen mukaan varustettu 6,78-tuumaisella LTPO AMOLED -näytöllä, jossa on 144 hertsin maksimivirkistystaajuus. Kuvatarkkuudeksi kerrotaan 1080 × 2400 pikseliä. Järjestelmäpiirinä raksuttaa Qualcommin Snapdragon 8 Elite ja RAM-muistivaihtoehtoina 8 ja 12 gigatavua. Tallennustilaa raportoidaan olevan 512 Gt:uun asti, eli todennäköisesti kyseessä on 256 ja 512 Gt:n vaihtoehdot.

Kamerapuolelle odotetaan tekoälyavusteista kolmoistakakameraa 50 megapikselin pääkameralla, jossa toimii Sonyn Lytia 700 -sensori. Pääkameran rinnalta löytyvät 32 megapikselin telekamera kolminkertaisella zoomilla sekä 13 megapikselin ultralaajakulmakamera. Zenfone 12 Ultra näyttää siis jakavan saman kamerajärjestelmän ROG Phone 9 Pron kanssa.

Akun kapasiteetiksi uumoillaan 5500 milliampeerituntia 65 watin latauksella. Lisäksi puhelimen kerrotaan tukevan 15 watin langatonta latausta ja sisältävän myös 3,5 mm:n kuulokeliitännän, mikä on melko harvinaista nykyaikaisissa lippulaivapuhelimissa.

Asus julkaisee Zenfone 12 Ultran virallisesti ylihuomenna 6. helmikuuta.

Lähde: GSMArena

Apple ylsi päättyneellä neljänneksellään yli 124 miljardin dollarin ennätysliikevaihtoon

Kalenterivuoden sijasta omaa fiskaalikalenteriaan noudattavan Applen 28. joulukuuta päättynyt fiskaalivuoden 2025 ensimmäinen neljännes toi yhtiölle 36,33 miljardia voittoa.

Maailman arvokkain yritys Apple on pitänyt fiskaalivuotensa 2025 ensimmäisen neljänneksen osavuosikatsauksen. Apple ei noudata kalenterivuotta, vaan sen fiskaalivuoden 2025 ensimmäinen neljännes päättyi 28. joulukuuta 2024.

Apple takoi päättyneellä neljänneksellään peräti 124,3 miljardin dollarin liikevaihdon. Liikevaihto oli 4 % parempi, kuin vuotta aiemmin, ja yhtiön uusi ennätys. Liikevaihdosta jäi käteen 36,33 miljardia dollaria voittoa, mikä on puolestaan 7,1 % parannus vuoden takaiseen nähden.

Lähemmin lukuja tarkastellen liikevaihto jakautui siten, että tuotteista sitä tuli 97,96 miljardia ja palveluista 26,34 miljardia dollaria. Suurimman kakun laitteista nappasi luonnollisesti iPhonet, joiden myynnillä tehtiin 69,138 miljardia dollaria liikevaihtoa. Mac-tietokoneiden liikevaihto oli 8,987 miljardia, iPadien 8,088 miljardia ja puettavat laitteet, kotiin suunnatut laitteet sekä oheislaitteet yhteen laskettuna 11,747 miljardia dollaria.

Apple on varovaisen optimistinen kuluvan neljänneksen osalta ja odottaa liikevaihdon kasvavan noin 1-5 %. Yhtiö odottaa Apple Intelligence -tekoälyominaisuuksien toimivan veturina kasvulle. Apple Intelligence -ominaisuudet eivät kuitenkaan ehdi esimerkiksi Euroopan markkinoille vielä Applen kuluvan fiskaalineljänneksen aikana.

Lähde: Apple, kuva AppEconomyInsights @ X

Uusi artikkeli: Testissä Honor Magic7 Pro

Testasimme Honorin tuoreen Magic7 Pro -lippulaivapuhelimen.

OnePlus 13:n jälkeen toisena tuoretta Snapdragon 8 Elite -järjestelmäpiiriä käyttävänä laitteena io-techin testiin saapui Honorin vuoden 2025 lippulaivaälypuhelin – Magic7 Pro. Piirin pariksi Honorin uutukainen tarjoaa 12 Gt RAM-muistia, 512 Gt tallennustilaa sekä kolmoistakakameran vaihdettavan aukkosuhteen tarjoavalla pääkameralla ja peräti 200 megapikselin telekameralla.

Testiartikkelissa tutustumme Honor Magic7 Prohon parin viikon mittaisten testijakson pohjalta ja otamme selvää riittääkö paperilla varsin pätevän oloinen rauta vakuuttamaan 1300 euron suositushinnassa.

Lue artikkeli: Testissä Honor Magic7 Pro

Live: io-techin Tekniikkapodcast (5/2025)

io-techin YouTubessa suorana lähetettävässä Tekniikkapodcastissa keskustellaan viikon kiinnostavimmista tietotekniikka- ja mobiilimaailman tapahtumista.

io-techin Tekniikkapodcast esitetään tänään perjantaina 31. tammikuuta tavanomaiseen aikaan noin kello 15:00 alkavana suorana live-streamina YouTubessa. Äänessä ovat tällä viikolla Sampsa Kurri ja Juha Kokkonen.

Käymme viikottaisissa livepodcasteissa läpi ajankohtaiset IT-alan uutiset ja uutuustuotteet kuluneen viikon ajalta, kerromme mitä päivityksiä io-techissä on mahdollisesti luvassa lähitulevaisuudessa sekä valotamme artikkelien tekemisen ja io-techin pyörittämiseen liittyviä taustatarinoita. Katsojat voivat osallistua lähetykseen interaktiivisesti YouTuben keskusteluikkunan välityksellä.

io-techin viikon Tekniikkapodcast on jälkikäteen katsottavissa tai kuunneltavissa:

NVIDIA App -hallintasovelluksen uusi versio sai DLSS-säätöjä ja muita uusia ominaisuuksia

Uudet DLSS-ominaisuudet mahdollistavat vanhempien pelien DLSS-ominaisuuksien päivittämisen moderneihin versioihin, jos pelin kehittäjät eivät ole itse sitä tehneet.

NVIDIA on tuonut tänään myyntiin uudet GeForce RTX 5080- ja RTX 5090 -näytönohjaimet. Uusien näytönohjainten mukana tuli luonnollisesti uudet ajurit, joissa on mukana myös DLSS 4 -tuki. Lisäksi yhtiö julkaisi päivityksen NVIDIA App -sovellukseen, jolla useissa sovelluksissa pääsee käyttämään uusia DLSS-toimintoja.

NVIDIA App -sovellukseen on uudessa päivityksessä lisätty optiot DLSS Multi Frame Generation Override-, DLSS Frame Generation Model Upgrade-, DLSS Transformer Model Upgrade- ja DLAA & Ultra Performance -ominaisuuksien säätämiselle.

DLSS Multi Frame Generation Override -ominaisuutta voi käyttää GeForce RTX 50 -sarjan näytönohjaimilla peleissä, joissa on valmiiksi tuki vanhemmalle Frame Generation -ominaisuudelle.

DLSS Frame Generation Model Upgrade mahdollistaa ruutujen generoimista tukevissa peleissä ominaisuuden käyttämän tekoälymallin päivittämisen uusimpaan versioon, jonka pitäisi vähjentää muistin käyttöä ja parantaa suorituskykyä.

DLSS Transformer Model Upgrade vaihtaa DLSS Super Resolution-, Ray Reconstruction- ja DLAA-ominaisuuksien käyttämän kielimallin vaihtamisen CNN-mallista Transformer-malliin niitä tukevissa peleissä. DLSS Super Resolution -ominaisuus on saanut samalla uuden Preset K -päivityksen, minkä pitäisi tarjota pieniä päivityksiä lehdistöajureissa käytettyyn Preset J -versioon nähden.

DLAA & Ultra Performance Modes -ominaisuuden avulla saa puolestaan DLAA- ja Ultra Performance -laadut Super Resolution -ominaisuutta tukeviin peleihin, joista se puuttuu.

NVIDIA on julkaissut verkkosivuillaan kattavan listan peleistä ja mitä DLSS-ominaisuuksia tai NVIDIA App -asetuksia ne tukevat. Ominaisuuden saa sovelluksessa käyttöön menemällä Graphics-välilehden Program Settings -osioon, valitsemalla kolmen pisteen menunappulasta Refresh -päivityksen sovelluslistalle, ja sen jälkeen etsimällä listasta haluamansa tuetun pelin. Tämän jälkeen asetukset löytyvät pelilistan oikealle puolen tulevasta ajuriasetuslistauksesta.

GeForce RTX 50 -sarjan näytönohjaimille uudessa NVIDIA App -versiossa on myös ajuripohjainen NVIDIA Smooth Motion -ominaisuus. AMD Smooth Motion Frames -ominaisuuden se mahdollistaa ruutujen generoinnin tuomisen peleihin, jotka eivät sitä tue. DLSS Frame Generationista poiketen sen ruudut renderöidään valmiiden ruutujen perusteella. Ominaisuus tukee DirectX 11- ja DirectX 12 -rajapintoja.

NVIDIA Broadcast -ominaisuuteen on lisätty puolestaan uusia tekoälyefektejä. Studio Voice -ominaisuuden luvataan parantavan mikrofonin ääntä, kun Virtual Key Light, joka laskee webcamin tähdelle tasaisen valaistuksen reaalimaailmasta riippumatta. NVIDIAn mukaan ominaisuudet ovat sen verran raskaita, että niiden käyttöä suositellaan vain videopuheluihin ja muihin kuin pelistriimeihin. Näytönohjaimen on lisäksi syytä olla vähintään GeForce RTX 4080 tai tehokkaampi.

RTX Video Super Resolution -videoskaalain on päivittynyt tukemaan nyt myös HDR-videoiden skaalaamista. Kun RTX Videon laaduksi on asetettu ”Auto” ilmestyy käyttöön myös GPU priority -ominaisuus, jonka avulla voi säätää kuinka suuri osa GPU:n resursseista uhrataan skaalaukselle.

Mobiilikäyttäjät arvostavat uutta Advanced Optimus -ominaisuuden hallinnan mahdollisuutta. Advanced Optimus määrittelee, milloin käytetään kannettavan integroitua grafiikkaohjainta ja milloin erillistä näytönohjaimia. Useamma näytön konfiguroinnin mahdollisuus puolestaan lämmittää ennen kaikkea työpöytäkäyttäjiä, vaikka varmasti myös mobiilipuolella sille on omat käyttönsä.

Lähde: NVIDIA

NVIDIA julkaisi uudet GeForce- ja Studio 572.16 -ajurit näytönohjaimilleen

Ajureissa on tuki DLSS 4 -teknologioille ja ne ovat samalla julkaisuajurit GeForce RTX 5080- ja RTX 5090 -näytönohjaimille.

NVIDIA on julkaissut uusia ajureita näytönohjaimilleen. GeForce 572.16 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön näytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien. Samassa yhteydessä julkaistiin myös Studio 572.16 -ajurit, joiden näytönohjaintuki alkaa Pascal-arkkitehtuurista.

GeForce 572.16 -ajureiden merkittävimmät uudistukset ovat tuki uusille GeForce RTX 5080- ja RTX 5090 -näytönohjaimille sekä DLSS 4 -teknologialle. Ajureissa on lisäksi Game Ready -leimat DLSS 4 -teknologian Multi Frame Generation -ominaisuutta tukeville Cyberpunk 2077:lle, Alan Wake 2:lle, Hogwarts Legacylle, Star Wars Outlawsille sekä Indiana Jones and the Great Circlelle. Lisäksi ajureissa on viimeisimmät päivitykset tarkemmin määrittelemättömiä DLSS-versioita tukeville Marvel’s Spider-Man 2:lle ja Kingdom Come: Deliverance II:lle. Mahdollisista suorituskykyeroista ei ole mainintoja, mutta voit tutustua pelitukiin tarkemmin yhtiön Game Ready -artikkelissa.

Ajureiden korjattujen pelibugien listalta löytyvät joidenkin G-Sync-näyttöjen vilkunta alle 60 hertsin virkistystaajuuksilla ja Indiana Jones and the Great Circlessä esiintyvä nykiminen G-Sync käytössä ja V-Sync pois käytöstä. Mukana on myös yleisesti paranneltu vakaus Ubisoftin Snowdrop-pelimoottoria käyttävissä peleissä. Yleisemmällä tasolla ajureissa on korjattu Evernoten, QQ:n ja Asus Armory Craten näyttämät normaalia korkeamman prosessorin käyttöasteen, Blender Cyclesissä väärin renderöitävä liikesumeus-efekti ja KeyShot2024:n kaatuminen Camera Keyframe Animationia ladatessa TDR-virheeseen kaatuvat ajurit. Tiedossa olevia ongelmia ovat puolestaan Display GPU Activity -ikonin pysyminen ennallaan sen asetusten muutoksen jällkeen uudelleenkäynnistykseen asti sekä VRay 6:n odotettua heikompi suorituskyky CUDA Vpath -testeissä Blackwell- eli RTX 50 -sarjan näytönohjaimilla. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Studio 537.58 -ajureissa on puolestaan GeForce RXT 5080- ja RTX 5090 -tuen lisäksi viimeisimmät päivitykset NVIDIA Broadcast-, Blackmagic Design’s DaVinci Resolve-, CapCut-, Wondershare Filmora -sovellukseille sekä D5 Renderöijän DLSS 4 -päivitykselle. Korjattujen ja tiedossa olevien bugien lista on identtinen GeForce-ajureiden kanssa. Voit tutustua ajureihin tarkemmin yhtiön Studio-blogissa ja ajureiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Uusi artikkeli: Testissä NVIDIA GeForce RTX 5080 Founders Edition

Testissä NVIDIAn uusi 1229 euron hintainen GeForce RTX 5080 -näytönohjain.

NVIDIAn uudet GeForce RTX 5080- ja 5090-näytönohjaimet saapuvat myyntiin huomenna 30. tammikuuta. Testasimme io-techissä viime viikolla 5090-lippulaivamallin ja nyt vuorossa on 5080-testit.

Saimme NVIDIAlta testiin GeForce RTX 5080 Founders Edition -näytönohjaimen ja tutustumme artikkelissa sen ominaisuuksiin ja vertailemme sitä ensisijaisesti edellisen sukupolven RTX 4080 Superiin. Mukana ovat 5090-testistä 5090- ja 4090- sekä aiempien sukupolvien 3090-, 3080- ja 2080 Ti -mallit sekä AMD:n leiristä Radeon RX 7900 XTX. Suorituskykytesteissä on mukana tulokset 4k-resoluutiolla puhtaalla rasteroinnilla sekä säteenseuranta ja DLSS-ominaisuudet käytössä. Lisäksi mukana on myös tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset sekä ylikellotustestit.

Lue artikkeli: Testissä NVIDIA GeForce RTX 5080 Founders Edition