Uutiset

AMD julkaisi AMD Software 25.6.1 -ajurit näytönohjaimilleen ja prosessoreilleen

Uudet ajurit lisäävät tuen tänään myyntiin saapuneille Radeon RX 9060 XT- ja Radeon AI Pro R9700 -näytönoimille sekä lisää FSR 4 -tuen isolle joukolle uusia pelejä.

AMD on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen ja integroiduille grafiikkaohjaimilleen. AMD Software Adrenalin Edition 25.6.1 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön RDNA-arkkitehtuureihin perustuvia näytönohjaimia. Voit tutustua ajureihin tarkemmin niiden julkaisutiedotteessa.

AMD Software 25.6.1 -ajureiden uudet ominaisuudet ja optimoinnit

  • Tuki Radeon RX 9060 XT:lle
  • Tuki Radeon AI Pro R9700:lle
  • Tuki Onimusha 2: Samurai’s Destiny Remasterille
  • Tuki FidelityFX Super Resolution 4 -teknologialle useisiin uusiin peleihin, voit tutustua tuettujen pelien listaan AMD:n verkkosivuilla
  • Tuki uusille Vulkan-laajennoksille
    • VK_KHR_video_maintenance1
    • VK_KHR_video_encode_queue
    • VK_KHR_video_encode_h264
    • VK_KHR_video_encode_h265

Korjatut bugit ja yleisiä parannuksia:

  • Quality- ja Performance -asetusten hyppääminen väärin päin Radeon Boostin käyttöliittymässä
  • Odotettua heikompi suorituskyky Le Mans Ultimate -pelissä Radeon RX 9070 -sarjan näytönohjaimilla

Tiedossa olevat bugit ja muuta huomioitavaa:

  • Alt+tab-tehtävänvaihto voi aiheuttaa nykimistä ja odotettua heikompaa suorituskykyä, kun käyttäjä streamaa Discordiin useamman näytön kokoonpanolla
  • Marvel’s Spider-Man 2 saattaa kaatua tai kaataa ajurit säteenseuranta käytössä Radeon RX 9060 XT:llä
  • Last of Us Part 1 saattaa kaatua ensimmäisellä käynnistysyrityksellä Radeon RX 9060 XT:llä
  • Joissain VR-peleissä voi esiintyä nykimistä, jos lasien virkistystaajuus on asetettu 80 tai 90 hertsiin
  • Cyberpunk 2077 saattaa kaatua tai kaataa koko järjestelmän
  • Monster Hunter Wilds saattaa kaatua tai kaataa ajurit, jos Radeon Anti-Lag ja Instant Replay ovat käytössä
  • Battlefield V:ssä saattaa esiintyä artefakteja tai muuta grafiikan korruptoitumista Radeon RX 7000 -sarjalla
  • Call of Duty: Warzone Season 03:n ’Verdansk’-kartassa saattaa esiintyä nykimistä
  • 4K-resoluutiolla pyöritettävissä YouTube-videoissa voi esiintyä nykimistä tai muutoin normaalia heikompaa suorituskykyä Chromium-pohjaisilla selaimilla. Väliaikaisratkaisuksi suositellaan videoiden pyöritystä täyden ruudun tilassa.
  • The Elder Scrolls IV: Oblivion Remasteredissa saattaa esiintyä tekstuureiden vilkuntaa tai muuta grafiikan korruptoitumista, jos FidelityFX Super Resolution on käytössä

AMD lupasi aiemmin, että Radeon RX 9060 XT:n saapuessa myyntiin FidelityFX Super Resolution 4 -teknologia olisi tuettuna yli 60 pelissä. AMD Software 25.6.1 -ajureiden myötä tuettujen pelien lista on nyt yhteensä 57 peliä. Yhtiöllä on kuitenkin tarjolla myös FSR Technical Preview: Expanded Game Support -ajurit, jotka lisäävät vielä kahdeksan peliä listaan, tuoden yhteismäärän 65 peliin.

Lataa AMD:n ajurit täältä

OnePlus lanseerasi lippulaivatason Pad 3 -tabletin lisätarvikkeineen

599 euron hintainen uutuustabletti tarjoaa Snapdragon 8 Elite -järjestelmäpiirin 12 gigatavun RAM-muistilla.

OnePlus julkaisi Pad 2 -tablettinsa viime kesänä ja se käväisi myös io-techin testissä. Nyt kiinalaisvalmistaja on lanseerannut täysin uuden Pad 3 -mallinsa.

Muotoilun osalta Pad 3 on hieman ohentunut viime vuodesta ollen hieman alle 6 mm paksu ja sen 13 megapikselin takakamera on sijoitettu laitteen keskilinjasta yläkulmaan (etukamera 8 MP). Yhtenäinen unibody-rakenne on metallia ja reunoilta löytyy yhteensä kahdeksan kaiutinta. Uutuudessa on 13,2-tuumainen LCD-näyttö korkeahkolla 3392 × 2400 pikselin resoluutiolla ja 315 PPI:n pikselitiheydellä. Näyttö toistaa 12-bittisiä värejä ja sen kuvasuhde on edeltäjämallin tavoin 7:5.

Rautapuolelta löytyy Qualcommin lippulaivatason Snapdragon 8 Elite -järjestelmäpiiri sekä variantista riippuen 12 tai 16 gigatavua RAM-muistia. Tallennustilaa tabletti tarjoaa 256 tai 512 Gt. Jäähdytykseen OnePlus kertoo hyödyntävänsä Pad 3:ssa grafeenikomposiittimateriaalista valmistettuja höyrykammioita. Akun kapasiteetti on todella järeä 12 140 milliampeerituntia ja sitä ladataan 80 watin SuperVOOC-pikalatauksella.

Ohjelmistona Pad 3:ssa on Android 15 -pohjainen OxygenOS 15, josta löytyy mm. tekstinkäsittelyä avustavat AI Writer- ja AI Summarize -tekoälytoiminnot. Useamman sovelluksen samanaikaista käyttöä helpottamaan Pad 3:ssa on OnePlussan Open Canvas -ominaisuus.

Lisäksi Pad 3:n kanssa yhteensopivia ovat OnePlussan lisätarvikkeet, kuten Stylo 2 -näyttökynä, magneettinen Smart Keyboard -näppäimistö sekä pystytukena toimiva Folio Case -suojakotelo kolmitaittoisella muotoilulla.

OnePlus Pad 3 on nyt ennakkotilattavaissa ja tulee saataville 19. kesäkuuta. Julkaisutarjouksena 512 Gt:n varianttia tarjotaan laitteen lähtöhinnalla, eli 599 eurolla. Lisäksi ennakkotilaaja saa valita kaupan päälle yhden OnePlussan lisätarvikkeista.

Oheistarvikkeiden suositushinnat:

Lähde: Sähköpostitiedote

DIY Perks rakensi aidosti langattoman työpöydän näyttöineen päivineen

Yhdessä Etherdyne Technologiesin kanssa toteutetussa projektissa käytetään yhtiön Wire-Free Power Zone -teknologiaa, joka kykenee jopa 100 watin langattomaan sähkönsiirtoon vajaan metrin etäisyydelle.

Langaton sähkönsiirto on monien unelmissa useistakin syistä. Qi-standardi tarjoaa aidosti langatonta sähköä, mutta hyvin rajallisella alueella ja vaatien laitteiden tarkan sijoittelun. Erilaisia demoja pidemmän matkan langattomasta sähkönsiirrosta on esitelty jo pidempään, mutta valmista ei ole markkinoilla nähty.

Nyt DIY Perks -YouTube-kanavan Matthew Perks on lyönyt hynttyyt yhteen Etherdyne Technologiesin kanssa ja tehnyt langattomasta työpöydästä todellisuutta. Itse tietokone ei luonnollisestikaan ole langaton, mutta työpöydällä olevat näppäimistö, hiiri, kaiuttimet, mikrofoni ja näyttö sekä vielä lämmittävä mukikin ovat.

Etherdyne Technologiesin Wire-Free Power Zone eli langaton sähkönsiirto on toimintaperiaatteeltaan periaatteessa vastaava, kuin langattomat laturit. Teknologioiden ehkä merkittävin ero toimintataajuudessa: siinä missä langattomat laturit luovat vaihtomagneettikentän 110-205 kilohertsin taajuuksilla, käyttää Etherdynen teknologia jopa 6,78 MHz:n taajuutta, mikä mahdollistaa peräti 100 watin sähkönsiirron langattomasti vajaan metrin etäisyydelle. Lisäksi Etherdynen toteutuksessa magneettikenttä luodaan yhdellä johdolla käämin sijasta, eikä laitteita tarvitse sijoittaa suoraan sen kohdalle.

Wire-Free Power Zone ei ole vielä markkinoilla, mutta halukkaat kokeilijat voivat pyytää yhtiöltä Evalution Kit -demopakettia kokeilujaan varten. Paketteja tuskin kuitenkaan jaetaan löyhin perustein vielä tässä vaiheessa. Etherdynen mukaan teknologia on turvallinen ja sen Evaluation Kitin saaneen sekä FCC- että CE-hyväksynnät, eli sen pitäisi olla turvallinen käyttää.  Lisäksi samaan teknologiaan perustuva AirBrite Universal Wireless Lighting System on jo oikeasti kenen tahansa ostettavissa. Se on suunniteltu pääasiassa pienoismallien valaistukseen.

Lähde: Tom’s Hardware

Uusi artikkeli: Testissä AMD Radeon RX 9060 XT 16 Gt

Testissä PowerColorin 385 euron suositushintainen Reaper Radeon RX 9060 XT 16 Gt -näytönohjain.

AMD esitteli pari viikkoa sitten Computex-messuilla edullisemman Radeon RX 9060 XT -näytönohjaimen kilpailemaan NVIDIAn GeForce RTX 5060 -sarjan kanssa. Huomenna 5. kesäkuuta 9060 XT:stä saapuu myyntiin 8 ja 16 gigatavun mallit, joiden suositushinnat Suomessa ovat 334,50 euroa ja 387,50 euroa. io-techin testiin saatiin AMD:lta suositushintainen 16 gigatavun PowerColor Reaper -malli.

Tutustumme artikkelissa näytönohjaimen ominaisuuksiin ja vertailemme sen suorituskykyä ensisijaisesti 1440p-resoluutiolla 5060 Ti 16 gigatavun malliin ja Full HD -resoluutiolla 5060-malliin. Suorituskykytesteissä on mukana tulokset 1440p- ja Full HD -resoluutioilla puhtaalla rasteroinnilla sekä säteenseuranta ja FSR/DLSS-ominaisuudet käytössä. Lisäksi mukana on myös tehonkulutus-, lämpötila- ja melumittaukset sekä ylikellotustestit.

Lue artikkeli: Testissä AMD Radeon RX 9060 XT 16 Gt

 

NVIDIA ylsi jälleen uuteen ennätysliikevaihtoon vientirajoituksista huolimatta

NVIDIA arvioi menettäneensä vientirajoitusten vuoksi noin 2,5 miljardia dollaria liikevaihtoa, mutta siitä huolimatta yhtiön liikevaihto oli jopa 44 miljardia dollaria.

NVIDIA on julkaissut fiskaalivuotensa 2026 ensimmäisen neljänneksen tuloksen. Yhtiö ei noudata perinteistä kalenteria, vaan sen fiskaalivuosi kulkee yhtä vuotta edellä ja alkaa helmikuusta päättyen seuraavan vuoden tammikuuhun.

NVIDIAn ensimmäinen fiskaalineljännes toi mukanaan ennätysliikevaihdon, vaikka viivan alle jäikin parhaita neljänneksiä vähemmän dollareita. Yhtiön liikevaihto oli 44 miljardia dollaria, mikä on jopa 69 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Samaan aikaan kuitenkin yhtiön käyttökate laski peräti 17,9 prosenttiyksikköä 78,4 %:sta 60,5 %:iin. Muutos käyttökatteessa selittyy pitkälti H20-kiihdytinten myyntirajoituksista johtuvista alaskirjauksista; NVIDIA ehti saamaan H20-piireistä 4,6 miljardin liikevaihdon, mutta uusien rajoitusten tultua voimaan saamatta jäi vielä 2,5 miljardin dollarin liikevaihto. Viivan alle jäi lopulta 18,7 miljardia dollaria, mikä on 26 % enemmän kuin vuosi sitten.

Datakeskuspuolen liikevaihto oli päättyneellä neljänneksellä vajaat 89 % koko yhtiön liikevaihdosta eli 39,1 miljardia dollaria. Liikevaihto kasvoi vuoden takaiseen nähden jopa 73 % ja siitä 34,1 miljardia tuli laskentapiireistä ja noin 5 miljardia verkkoratkaisuista.

Pelipuoli kasvoi GeForce RTX 50 -näytönohjainten julkaisun piristämänä vuoden takaisesta 2,6 miljardista 3,8 miljardin dollarin liikevaihtoon. Ammattilaisnäytönohjaimet kattava Professional Visualization -puoli puolestaan kasvoi 427 miljoonasta dollarista 509 miljoonaan dollariin, autopuoli 329 miljoonasta 567 miljoonaan ja OEM-puoli 78 miljoonasta 111 miljoonaan dollariin.

NVIDIA odottaa fiskaalivuoden 2026 toisen neljänneksen liikevaihdon kasvavan maltillisesti tai pysyvän ennallaan; odotuksissa on 45 miljardia dollaria 2 %:n virhemarginaalilla. Luvussa on huomioitu Kiinaan suunnattujen H20-kiihdytinten myyntirajoitukset, mitkä tekevät 8 miljardin dollarin loven odotettuun liikevaihtoon. Yhtiö uskoo käyttökatteen nousevan neljänneksellä 72 %:n tuntumaan.

Lähde: NVIDIA

Razer julkaisi hiirtä langattomasti lataavan HyperFlux V2 -hiirimaton

HyperFlux V2 mahdollistaa tuettujen hiirten lisäksi myös tiettyjen näppäimistöjen HyperSpeed-yhteyden, jolloin tietokoneeseen ei tarvita lainkaan erillistä lähetinvastaanotinta.

Langattomia hiiriä löytyy käytännössä joka valmistajalta, mutta ne luottavat käytännössä poikkeuksetta telakassa tai USB-johdon päässä ladattaviin akkuihin tai vaihdettaviin paristoihin. Poikkeuksia massaan ovat olleet Logitechin PowerPlay ja Razerin HyperFlux, josta on nyt julkaistu uusi versio yli seitsemän vuoden jälkeen.

Razer HyperFlux V2 tarjoaa käyttäjälle hiirimaton, joka lataa automaattisesti yhteensopivia hiiriä, kunhan siihen muistaa ensin laittaa mukana tulevan latauskiekon. HyperFlux V2 parittaa sen jälkeen hiiren järjestelmään automaattisesti, kun se asetetaan hiirimatolle. Jatkuva lataus tietää yleensä huonoa akun kestolle, joten Razer on varustanut maton väriä vaihtavalla LED-merkkivalolla, joka kertoo hiiren akun varaustilan, jotta käyttäjä muistaa kytkeä latauksen pois päältä, kun sitä ei tarvita.

HyperFlux V2 -hiirimatto poistaa samalla tarpeen turhille lähetinvastaanottimille. Se korvaa luonnollisesti hiiren lähetinvastaanottimen, mutta HyperSpeed Multi-Device -tuen myötä se tukee myös tiettyjen näppäimistöjen yhteyttä hiiren rinnalla. HyperFlux V2 tukee Razerin Basilisk V3 Pro- ja Pro 35K-, Cobra Pro- ja Naga V2 Pro -pelihiiriä sekä BlackWidow V4 Mini HyperSpeed, BlackWidow V3 Pro, DeathStalker V2 Pro- ja Pro Tenkeyless -näppäimistöjä.

HyperFlux V2 -hiirimatosta tulee saataville sekä kova- että kangaspintainen versio ja molempien alta löytyy hiirimaton liikkumista ehkäisevä kuvioitu kumipohja. Razer ei vielä kertonut milloin uusi lataava hiirimatto tulee saataville, mutta sen hinta yhtiön verkkokaupassa on Suomesta ostettaessa 139,99 euroa.

Lähteet: Razer (1), (2)

Microsoft vaatii jatkossa kaikilta USB-C-liittimiltä yhteneväisiä ominaisuuksia

Jatkossa kaikkien Windows-kannettavien ja -taulutietokoneiden USB-C-liitinten on tuettava esimerkiksi tietokoneen lataamista, virransyöttöä liitetyille laitteille sekä vähintään yhtä näyttöä DisplayPort Alt-Moden avulla.

USB-C-liittimet ovat yleistyneet kovaa vauhtia eri laitteissa ja sama liitin on otettu käyttöön myös mm. Thunderbolt-standardissa. Kaikki USB-C-liittimet eivät kuitenkaan vastaa ominaisuuksiltaan toisiaan, tai edes lähelle. Microsoft on päättänyt nyt, että sekametelisoppa saa Windows-kannettavien ja -taulutietokoneiden osalta loppua.

Microsoft on julkaissut uuden päivityksen Windows Hardware Compatibility Program -sääntöihin USB-C-liitäntöjen osalta. Jatkossa kaikilta USB-C-liittimiltä Windows-kannettavissa ja -taulutietokoneissa vaaditaan tietyt minimiominaisuudet, jotka ovat aiemmin olleet vapaaehtoisia USB-standardin puolesta.

USB 3 -standardin mukaisilta USB-C-liittimiltä vaaditaan jatkossa poikkeuksetta virransyöttö siihen kytketyille laitteille, tuki tietokoneen lataamiselle liittimen kautta sekä tuki vähintään yhdelle ulkoiselle näytölle DisplayPort Alt-Modella. 5 ja 10 Gbps:n liittimiä vaaditaan toimittamaan liitetyille laitteille vähintään 4,5 ja 20 Gbps:n liittimiä vähintään 7,5 watin edestä tehoa.

USB4-standardin mukaisilta USB-C-liittimiltä vaaditaan vielä enemmän. Niiden on samaan tapaan tuettava virransyöttöä liitetyille laitteille ja tietokoneen lataamista, mutta näyttöjen osalta on tuettava vähintään kahta 4K-näyttöä 60 hertsin virkistystaajuudella. Lisäksi liitinten on tuettava PCI Express- ja Thunderbolt 3 -standardeja. Virransyötön osalta nopeudella ei ole merkitystä, mutta laitteen mallilla on; kannettavien USB4-C-liittimiltä vaaditaan vähintään 15 watin virransyöttöä lisälaitteille, kun taulutietokoneissa riittää 7,5 watin minimi. USB-C-liitinten pitää myös tukea unitilaa menettämättä siihen liitettyjen laitteiden yhteyksiä. Myös Thunderbolt 4- ja 5-standardien USB-C-liittimille asetetaan samat vaatimukset, kuin USB4:lle.

Kaikilta USB-C-liittimiltä vaaditaan lisäksi, että ne toimivat Microsoftin USB-ohjainajureilla, jolla kyetään varmistamaan mahdollisuus päivittää ajurit Windows Updaten kautta esimerkiksi mahdollisten tietoturvauhkien tilkitsemiseksi.

Lähde: Microsoft

Uusi artikkeli: Testissä Samsung Galaxy S25 Edge

Testasimme Samsungin erittäin ohuen Galaxy S25 Edge -älypuhelimen.

Älypuhelinmarkkinoille odotetaan tälle vuodelle paluuta muutamien vuosien takaiseen kilpailuun markkinoiden ohuimmasta luurista. Kenties huhutuin malli on Applelta odotettu iPhone 17 Air, mutta ennen kuin kyseisestä puhelimesta on hiiskuttu virallisesti sanaakaan, kuluttajien käsiin ehti Samsung Galaxy S25 Edge.

Samsungin uutuus on vain 5,8 mm paksu, mutta siitä huolimatta se tarjoaa lippulaivaluokan rautaa. Käytössä on S25 Ultrasta tuttu 200 megapikselin pääkamera, Snapdragon 8 Elite -järjestelmäpiiri ja titaanirunko. Kompromissejakin koon puolesta on tehty, sillä akku on pienempi kuin yhdessäkään toisessa S25-malliston puhelimessa ja sisarusmalleistaan poiketen Edgen kameravalikoima muodostuu vain kahdesta kamerasta.

Uudessa testiartikkelissa tutustumme Samsung Galaxy S25 Edgeen reilun viikon ympärivuorokautisten käyttökokemusten pohjalta ja otamme selvää, onko vain 5,8 mm paksu rakenne kompromissien arvoinen.

Lue artikkeli: Testissä Samsung Galaxy S25 Edge

Asus julkaisi TUF-pelinäyttöjen valikoimaansa uuden Series Five -malliston

Keskihintaluokan ”vitossarjan” kärkimalli on 27-tuumainen QHD-näyttö 300 hertsin virkistystaajuudella.

Asus on julkaissut uudet Series Five -sarjan TUF-pelinäytöt, joita on valmistajan mukaan yli 20 erilaisten pelaajien tarpeisiin, mutta parrasvaloihin valmistaja nostaa lehdistötiedotteessaan 27-tuumaisen QHD-näytön 300 Hz:n virkistystaajuudella sekä 34-tuumaisen ultrawide-mallin 250 Hz:llä.

Malliston lippulaiva VG27AQML5A on 27 tuuman näyttö, joka on varustettu 2560 × 1440 pikselin resoluutiolla (QHD) ja jopa 300 Hz:n virkistystaajuudella. Näytön IPS-paneelissa on 0,3 ms:n gray-to-gray-vasteaika sekä G-Sync Compatible- ja AMD FreeSync Premium -sertifikaatit. Liikesumeutta ehkäisee myös ELMB-teknologia (Extreme Low Motion Blur).

Värintoiston osalta VG27AQML5A:ssa on 95 %:n DCI-P3-väriavaruus ja VESA DisplayHDR 400 -sertifikaatti. Myös tekoälyominaisuuksia löytyy, kuten Dynamic Crosshair väriä vaihtavalla tähtäimellä näytön keskellä ja tummien alueiden kirkkautta nostava Dynamic Shadow Boost. Näytön asetuksia voi säätää Asuksen DisplayWidget Center -ohjelmistolla.

Liitäntöinä VG27AQML5A:ssa on 2 × HDMI 2.1, 1 × DisplayPort 1.4, 1 × USB 3.2 Gen 1 Type-C sekä 3,5 mm:n kuulokeliitäntä.

Ultrawide-mallisessa 34 tuuman VG34WQML5A:ssa on 1500R:n kaarevuudella varustettu VA-paneeli, jonka WQHD-tarkkuus on 3440 × 1440 pikseliä. Näytön maksimivirkistystaajuus on 250 Hz ja sen gray-to-gray-vasteajaksi ilmoitetaan 0,5 ms. Mukautuvalla virkistystaajuudella on AMD FreeSync Premium -sertifikaatti. Myös VG34WQML5A:ssa on ELMB-teknologia, 95 %:n DCI-P3-väriavaruus sekä VESA DisplayHDR 400 -sertifiointi.

VG34WQML5A:n liitäntäpuolelta löytyy 2 × HDMI 2.1, 2 × DisplayPort 1.4, 3 × USB 3.2 Gen 1 Type-A ja niin ikään 3,5 mm:n kuulokeliitäntä.

Asus ei maininnut tiedotteessaan, milloin uudet Series Five -sarjan TUF-näytöt tulevat saataville.

Lähde: Asus

Intel julkaisi uudet ajurit Arc- ja Xe-näytönohjaimilleen (32.0.101.6874)

Intelin uusimmat ajurit laajentavat aiempien ajureiden optimoinnit käsikonsoliluokan tietokoneille koskemaan kaikkia Lunar Lake -arkkitehtuurin Core 200V -prosessoreita.

Intel on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen ja integroiduille grafiikkaohjaimilleen. Intel Graphics Driver 32.0.101.6874 -ajurit ovat saatavilla Windows 10- ja 11 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat yhtiön Arc-näytönohjaimia sekä Xe-arkkitehtuureihin perustuvia integroituja grafiikkaohjaimia. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteessa (PDF).

Intel Graphics Driver 32.0.101.6874 -ajureiden uudet ominaisuudet ja optimoinnit:

  • Aiempien 32.0.101.6734 -ajureiden optimoinnit käsikonsoliluokan tietokoneille Core Ultra 200V -sarjan Lunar Lake -prosessoreilla on laajennettu tukemaan kaikkia Lunar Lake -kokoonpanoja kokoluokkaan katsomatta. Optimoinnit parantavat suorituskykyä ja ruutujen tahdistusta vähävirtaisissa tiloissa.

Korjatut ongelmat

  • Arc B-sarjan näytönohjaimilla
    • Farming Simulator 25:n vilkkuvat tekstuurit (DX12)
    • Google Earthin kaatuminen
  • Arc A-sarjan näytönohjaimilla
    • Autodesk Motion Builderin hetkittäinen vilkunta joillain materiaaleilla
  • Core Ultra 2 -prosessoreiden integroiduilla Arc-grafiikkaohjaimilla
    • Farming Simulator 25:n vilkkuvat tekstuurit (DX12)
    • The Last of Us Part II:n vilkkuvat mustat pikselit tietyissä tilanteissa (DX12)
    • MechWarrior 5: Clansin kaatuilu tietyillä XeSS-asetuksilla (DX12)
    • Blender 4.4:n renderöintiprosessi voi keskeytyä Cycles-renderöijällä

Tiedossa olevat ongelmat:

  • Arc B -sarjan näytönohjaimilla
    • Call of Duty: Black Ops 6:ssa voi esiintyä välkkyvää grafiikan korruptoitumista (DX12)
    • Returnal saattaa kaatua pelatessa jos säteenseuranta on käytössä (DX12)
    • Call of Duty: Warzone 2.0:ssa saattaa esiintyä grafiikan korruptoitumista vesialueilla (DX12)
    • SPECapc for Maya 2024 saattaa jäätyä kesken testin
    • PugetBench for Davinci Resolve Studio V19 saattaa kaatua kesken testin
    • HWiNFO voi raportoida väärän määrän Xe-ytimiä joillain malleilla
  • Arc A -sarjan näytönohjaimilla
    • Overwatch 2 voi kaatua High- ja Ultra-asetuksilla käynnistyessä (DX12)
    • Returnal saattaa kaatua pelatessa jos säteenseuranta on käytössä (DX12)
    • Marvel’s Spider-Man 2 saattaa kaatua, kun sekä säteenseuranta että XeSS ovat käytössä
    • PugetBench for Davinci Resolve Studio V19 saattaa kaatua kesken testin
  • Core Ultra Series 1:n Arc GPU:lla
    • Adobe Premiere Pron videon tuonti voi epäonnistua (korjaukseksi suositellaan Intel NPU -ajurin versiota 32.100.3717 tai vanhempaa)
    • PugetBench for Davinci Resolve Studio V19:ssä voi esiintyä virheitä Extended-asetuksella
  • Core Ultra Series 2:n Arc GPU:lla
    • Valorantissa ei välttämättä kykene näyttämään tuettuja resoluutiota pelin sisäisissä asetuksissa (DX11)
    • Adobe Premiere Pro saattaa kaatuilla
    • Adobe Premiere Pron videon tuonti voi epäonnistua (korjaukseksi suositellaan Intel NPU -ajurin versiota 32.100.3717 tai vanhempaa)
    • PugetBench for Davinci Resolve Studio V19:ssä voi esiintyä virheitä Extended-asetuksella

Lataa Intelin ajurit täältä